Hvilken iPhone 14 bør man kjøpe?

10.01.2024, 12:18 53

Når det gjelder valget av iPhone 14-modellen som passer best for deg, kommer det an på dine preferanser og behov. Hvis du ønsker den største og beste telefonen uten å tenke på prisen, er iPhone 14 Pro Max et godt valg. Vær oppmerksom på at den er tung, med en vekt på 240 gram, noe som gjør den til Apples tyngste mobil noensinne. Vi anbefaler å prøve den før du kjøper den.

Hvis du foretrekker en mer håndterlig mobil, er valget mellom iPhone 14 og iPhone 14 Pro. Det er en prisforskjell på 3000 kroner mellom disse modellene. Spørsmålet er om de ekstra pengene er verdt det for Pro-utgaven. I fjor, da vi testet iPhone 13 og 13 Pro samtidig, var konklusjonen en klar ja. I år er forspranget til Pro-modellen enda større, men det er ikke bare kameraet du bør kjøpe den for.

Hvis du har en eldre iPhone, vil iPhone 14-serien gi deg store nyvinninger. For de som er interessert i kamera, får du den største oppgraderingen med iPhone 14. Den er bedre, raskere og mer stabil enn noensinne når det gjelder å ta bilder i svakt lys, filme under bevegelse og har for første gang autofokus på frontkameraet.

Med iPhone 14 får du også bedre ytelse for video og spill, samt betydelig forbedret batterilevetid hvis du bruker iPhone mye gjennom hele dagen. Hvis du allerede har en iPhone 13, er ikke forskjellene like store, men iPhone 14 kan likevel være modellen du bør oppgradere til hvis du ønsker de helt nye sikkerhetsfunksjonene som Registrering av bilulykke og bedre batteri.

Hvis du velger en av Pro-modellene, får du i tillegg et helt nytt 48 MP-kamera med fire ganger så mange piksler som iPhone 14, iPhone 13 og tidligere iPhone-modeller. Dette er en betydelig oppgradering for de som liker profesjonell bilderedigering. På disse modellene finner du også den nyeste teknologien og funksjonene.

Har du et spørsmål? Spør oss!

Folk spør også

Hvilken hastighet trenger jeg for å streame?