Immix blenderen fra Wilfa har blitt kåret til best i test og er den klart beste og mest komplette hurtigmikseren på markedet. Med sin kraftige motor på 1800 W og høye hastigheter, produserer blenderen jevn og silkemyk smoothie med enestående konsistens. Oppdag hvorfor Immix blenderen er det beste valget for sunne og deilige smoothies hos GadgetsLand.
Innholdsfortegnelse
Introduksjon
Blenderen Immix (BL7S-PB1800) fra Wilfa har blitt kåret til best i test, og er den klart beste og mest komplette hurtigmikseren på markedet. Med sin kraftige motor på 1800 W og høye hastighet på 22 000 RPM, kombinert med 4 kniver, produserer blenderen jevn og silkemyk smoothie med enestående konsistens.
Design og funksjoner
Immix blenderen har mange likheter med den populære blenderen Wilfa Xplode Vital, men skiller seg ut med sitt stilfulle utseende som passer perfekt på kjøkkenbenken. Blenderen leveres med en praktisk matstapper, og har også puls funksjon og et digitalt display med timer. Begge blenderne har trinnløs hastighetsjustering, varmebestandig thermoglass (opp til 90°C) og auto-clean funksjon.
Smoothie
Wilfa Immix, testvinneren, har den kraftigste motoren blant hurtigmiksere i denne prisklassen, med sin imponerende effekt på 1800 Watt. De 4 knivene sikrer den beste smoothieopplevelsen blant konkurrentene. Blenderen kan håndtere alle typer isbiter, frossen frukt, bær og grønnsaker med mindre væske enn andre blendermodeller i samme prisklasse. Dette gir brukeren større kontroll over konsistensen på smoothien. For de som ønsker den perfekte smoothien, anbefales en powerblender.
Se også
Hastighet og programmer
Immix blenderen er kjent for sin raske hastighet. Knivene roterer opptil 22 000 ganger i minuttet, og hastigheten kan justeres trinnløst eller ved bruk av puls funksjonen, som gir større fleksibilitet avhengig av hva som skal mikses. Blenderen har 3 programmer tilgjengelig: isknusing, liten smoothie og stor smoothie. Selv om blenderen mangler et intervallprogram, oppnådde vi likevel gode resultater ved bruk av smoothie programmet.
Glassbeholder
Immix blenderen er utstyrt med en glasskolbe på 1,8 liter. Glasset er av typen varmebestandig thermoglass som tåler temperaturer opp til 90°C. Dette gjør at brukeren kan blande sammen ferdigstekte eller kokte grønnsaker, og oppnå en ekstremt jevn konsistens i smoothien.
Pris og sammenligning
Immiz blenderen er priset noe høyere enn andre konkurrerende modeller i samme kategori, men dens overlegne ytelse og funksjoner rettferdiggjør prisdifferansen. Selv om blenderen ikke har alle programmer, er dette antatt å være et strategisk valg fra Wilfa for å opprettholde et bredt spekter av blendermodeller på markedet. Med Immix blenderen får man en kraftig og allsidig blender som leverer over forventningene.
Se også
Konklusjon
Wilfa Immix blenderen er uten tvil den beste blenderen på markedet i dag. Med sin kraftige motor, 4 kniver og imponerende hastighet, leverer den enestående resultater og skaper en jevn og silkemyk smoothieopplevelse. Med tilleggsfunksjoner som puls funksjon, digitalt display med timer og varmebestandig thermoglass, er Immix blenderen den perfekte følgesvenn på kjøkkenet for de som ønsker å lage sunne og deilige smoothies. Til tross for det noe høyere prispunktet, er Immix blenderen et solid investering for de som verdsetter kvalitet og ytelse.
Hva vil Wiki fortelle oss?
Blender is a free and open-source 3D computer graphics software tool set used for creating animated films, visual effects, art, 3D-printed models, motion graphics, interactive 3D applications, virtual reality, and, formerly, video games. Blender's features include 3D modelling, UV mapping, texturing, digital drawing, raster graphics editing, rigging and skinning, fluid and smoke simulation, particle simulation, soft body simulation, sculpting, animation, match moving, rendering, motion graphics, video editing, and compositing.
Blender was initially developed as an in-house application by the Dutch animation studio NeoGeo, and was officially launched on January 2, 1994. Version 1.00 was released in January 1995, with the primary author being company co-owner and software developer Ton Roosendaal. The name Blender was inspired by a song by the Swiss electronic band Yello, from the album Baby, which NeoGeo used in its showreel. Some design choices and experiences for Blender were carried over from an earlier software application, called Traces, that Roosendaal developed for NeoGeo on the Commodore Amiga platform during the 1987–1991 period.
Blender is solely available under "GNU GPLv2 or any later" and was not updated to the GPLv3, as "no evident benefits" were seen.
In 2019, with the release of version 2.80, the integrated game engine for making and prototyping video games was removed; Blender's developers recommended that users migrate to more powerful open source game engines such as Godot instead.
The largest Blender contest gives out an award called the Suzanne Award.
Blender has support for a variety of geometric primitives, including polygon meshes, Bézier curves, NURBS surfaces, metaballs, icospheres, text, and an n-gon modeling system called B-mesh. There is also an advanced polygonal modelling system which can be accessed through an edit mode. It supports features such as extrusion, bevelling, and subdividing.
Blender has multi-resolution digital sculpting, which includes dynamic topology, "baking", remeshing, re-symmetrization, and decimation. The latter is used to simplify models for exporting purposes (an example being game assets).
Blender has a geometry node system for procedurally and non-destructively creating and manipulating geometry. It was first added to Blender 2.92, which focuses on object scattering and instancing. It takes the form of a modifier, so it can be stacked over other different modifiers. The system uses object attributes, which can be modified and overridden with string inputs. Attributes can include positions, normals and UV maps. All attributes can be viewed in an attribute spreadsheet editor. The Geometry Nodes utility also has the capability of creating primitive meshes. In Blender 3.0, support for creating and modifying curves objects was added to Geometry Nodes; in the same release, the Geometry Nodes workflow was completely redesigned with fields, in order to make the system more intuitive and work like shader nodes.
Blender can be used to simulate smoke, rain, dust, cloth, fluids, hair, and rigid bodies. The fluid simulator can be used for simulating liquids, like water being poured into a cup. It uses Lattice Boltzmann methods (LBM) to simulate fluids and allows for plenty of adjustment of particles and resolution. The particle physics fluid simulation creates particles that follow the smoothed-particle hydrodynamics method.
Blender includes three render engines since version 2.80: Eevee, Workbench and Cycles. Cycles is a path tracing render engine. It supports rendering through both the CPU and the GPU. Cycles supports the Open Shading Language since Blender 2.65.
Cycles is a path-tracing render engine that is designed to be interactive and easy to use, while still supporting many features. It has been included with Blender since 2011, with the release of Blender 2.61. Cycles supports with AVX, AVX2 and AVX-512 extensions, as well as CPU acceleration in modern hardware.
Cycles supports GPU rendering, which is used to speed up rendering times. There are three GPU rendering modes: CUDA, which is the preferred method for older Nvidia graphics cards; OptiX, which utilizes the hardware ray-tracing capabilities of Nvidia's Turing architecture & Ampere architecture; and OpenCL, which supports rendering on AMD Radeon graphics cards (with added Intel Iris and Xe support in 2.92).